Wraki samochodów
W kwestii usuwania tzw. wraków zastosowanie ma ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.) Prawo o ruchu drogowym. Zgodnie art. 50a, pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub policję na koszt właściciela lub posiadacza.
Należy pamiętać o tym, że przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym mają zastosowanie tylko w obrębie dróg publicznych oraz tych dróg osiedlowych, które są odpowiednio oznakowane, znakiem drogowym „strefa zamieszkania” bądź „strefa ruchu”.
Wszystkie zgłoszenia dotyczące wraków pojazdów są weryfikowane przez strażników miejskich, a wszelkie działania zmierzające do usunięcia pojazdu poprzedza szereg czynności. Podejmowane działania mają na celu ustalenie właściciela pojazdu i poinformowanie go o konieczności usunięcia przedmiotowego pojazdu we własnym zakresie lub w uzasadnionych przypadkach doprowadzenia go do stanu używalności.

STATYSTYKI
17.03. - 23.03.2025 r.
Liczba zgłoszeń: 50
Liczba interwencji: 112
Zdarzenia ujawnione przez monitoring: 38
Dowóz zwierząt do schroniska/lecznicy: 3
Zakaz wypalania traw i konsekwencje prawne
Przypominamy, że wypalanie traw, pastwisk, nieużytków, rowów, pasów przydrożnych, szlaków kolejowych, trzcinowisk, a także rozniecanie ognia w lesie, na terenach śródleśnych, łąkach, torfowiskach i wrzosowiskach, jest surowo zabronione. Naruszenie tych przepisów wiąże się z poważnymi konsekwencjami prawnymi.
Więcej