Wraki samochodów
Czy Straż Miejska ma prawo usuwać pojazdy?
Tak! Działamy na podstawie art. 50a i art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
- Art. 50a pozwala na usunięcie pojazdu z drogi publicznej, jeżeli nie ma on tablic rejestracyjnych lub jego stan wskazuje na to, że nie jest używany. Przepis ten nie ma zastosowania do terenów prywatnych ani dróg wewnętrznych – dotyczy wyłącznie dróg publicznych.
- Art. 130a reguluje szerszy katalog sytuacji, w których pojazd może zostać usunięty – na przykład gdy utrudnia ruch, zagraża bezpieczeństwu lub jest zaparkowany w sposób niezgodny z przepisami. W tych przypadkach pojazdy mogą być usuwane także z innych miejsc, nie tylko z dróg publicznych.
Usuwanie takich pojazdów odbywa się po wcześniejszym przeprowadzeniu czynności wyjaśniających oraz na podstawie potrzeby usunięcia pojazdu wnioskowanej przez zarządców dróg. Dbając o porządek i bezpieczeństwo, reagujemy na każde zgłoszenie – również te dotyczące porzuconych samochodów.

STATYSTYKI
23.06. - 29.06.2025 r.
Liczba zgłoszeń: 58
Liczba interwencji: 111
Zdarzenia ujawnione przez monitoring: 23
Dowóz zwierząt do schroniska/lecznicy: 1
Kolejne wraki zniknęły z przestrzeni publicznej – dzięki naszym działaniom!
To już kolejne pojazdy, które zniknęły z naszych ulic dzięki naszym działaniom. Samochody, których wygląd wskazywał na to, że są nieużywane i porzucone, od dawna straszyły swoim stanem i zajmowały cenne miejsca parkingowe.
Więcej