Wraki samochodów
W kwestii usuwania tzw. wraków zastosowanie ma ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.) Prawo o ruchu drogowym. Zgodnie art. 50a, pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub policję na koszt właściciela lub posiadacza.
Należy pamiętać o tym, że przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym mają zastosowanie tylko w obrębie dróg publicznych oraz tych dróg osiedlowych, które są odpowiednio oznakowane, znakiem drogowym „strefa zamieszkania” bądź „strefa ruchu”.
Wszystkie zgłoszenia dotyczące wraków pojazdów są weryfikowane przez strażników miejskich, a wszelkie działania zmierzające do usunięcia pojazdu poprzedza szereg czynności. Podejmowane działania mają na celu ustalenie właściciela pojazdu i poinformowanie go o konieczności usunięcia przedmiotowego pojazdu we własnym zakresie lub w uzasadnionych przypadkach doprowadzenia go do stanu używalności.
STATYSTYKI
04.11. - 10.11.2024 r.
Liczba zgłoszeń: 70
Liczba interwencji: 102
Zdarzenia ujawnione przez monitoring: 24
Dowóz zwierząt do schroniska/lecznicy: 6
Pożar pojemników przy ul. Pileckiego – szybka reakcja służb
19 listopada około godziny 3:00 w nocy operator monitoringu miejskiego zauważył pożar pojemników głębinowych przy ul. Pileckiego. Płomienie sięgały kilku metrów wysokości.
Więcej