Wraki samochodów
W kwestii usuwania tzw. wraków zastosowanie ma ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.) Prawo o ruchu drogowym. Zgodnie art. 50a, pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub policję na koszt właściciela lub posiadacza.
Należy pamiętać o tym, że przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym mają zastosowanie tylko w obrębie dróg publicznych oraz tych dróg osiedlowych, które są odpowiednio oznakowane, znakiem drogowym „strefa zamieszkania” bądź „strefa ruchu”.
Wszystkie zgłoszenia dotyczące wraków pojazdów są weryfikowane przez strażników miejskich, a wszelkie działania zmierzające do usunięcia pojazdu poprzedza szereg czynności. Podejmowane działania mają na celu ustalenie właściciela pojazdu i poinformowanie go o konieczności usunięcia przedmiotowego pojazdu we własnym zakresie lub w uzasadnionych przypadkach doprowadzenia go do stanu używalności.
![](images/police-icon.png)
STATYSTYKI
10.06. - 16.06.2024 r.
Liczba zgłoszeń: 67
Liczba interwencji: 138
Zdarzenia ujawnione przez monitoring: 26
Dowóz zwierząt do schroniska/lecznicy: 8
Czujna postawa strażników miejskich doprowadziła do zatrzymania nietrzeźwego kierowcy.
W nocy 29 czerwca 2024 r. około godz. 0:25 na ulicy Pilskiej patrol straży miejskiej zauważył samochód marki Mercedes, który jechał w stronę miasta „zygzakiem”, co mogło wskazywać na to, że kierujący jest pod wpływem alkoholu.
Więcej![Czytaj dalej](images/arrow_grey.png)