Wraki samochodów
W kwestii usuwania tzw. wraków zastosowanie ma ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.) Prawo o ruchu drogowym. Zgodnie art. 50a, pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub policję na koszt właściciela lub posiadacza.
Należy pamiętać o tym, że przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym mają zastosowanie tylko w obrębie dróg publicznych oraz tych dróg osiedlowych, które są odpowiednio oznakowane, znakiem drogowym „strefa zamieszkania” bądź „strefa ruchu”.
Wszystkie zgłoszenia dotyczące wraków pojazdów są weryfikowane przez strażników miejskich, a wszelkie działania zmierzające do usunięcia pojazdu poprzedza szereg czynności. Podejmowane działania mają na celu ustalenie właściciela pojazdu i poinformowanie go o konieczności usunięcia przedmiotowego pojazdu we własnym zakresie lub w uzasadnionych przypadkach doprowadzenia go do stanu używalności.
STATYSTYKI
05.08. - 11.08.2024 r.
Liczba zgłoszeń: 79
Liczba interwencji: 124
Zdarzenia ujawnione przez monitoring: 18
Dowóz zwierząt do schroniska/lecznicy: 11
Interwencja na ul. Warcisława IV: agresywny mężczyzna zatrzymany przez policję
W niedzielę, 6 października, około godziny 13:20 dyżurny Straży Miejskiej otrzymał zgłoszenie o dwóch mężczyznach chodzących środkiem jezdni na ul. Warcisława IV, zatrzymujących nadjeżdżające pojazdy.
Więcej